Comparative study of anxiety disorders is associated factors in physical education students and other areas of health
Abstract
Introduction: Women tend to have a higher risk compared to men developing some type of anxiety disorder at some stage of their life. Objective: The aim of the study was to compare anxiety disorders in physical education students and other areas of health. Materials and Methods: The sample consisted of 200 female students, 100 from the Physical Education course and 100 from other health areas. The instrument used was the Manual of the Anxiety Trait State Inventory (STAI). For data analysis, we used the free PSPP software and the R version 3.6.1 and the Chi-square statistical test to verify if there was an association of the level of anxiety between areas. Results: Of the academics in general in (A-E) 5% of the academics are with low A-E, 80% Medium, 15% High, while in A-T they are 12.5% low, 81% Medium, and 6.5% high. The results suggest that both in (A-E) and (A-T) the academic sane sanitized. The students of the Physical Education course in both (A-E) and (A-T) resulted in medium anxious, but they are more anxious in the State. However, the students of the other health areas in both (A-E) and (A-T) resulted in medium anxious, but they are more anxious in the Trait. Conclusion: The findings suggest that in the general context the academics of the Physical Education course as well as the other health areas revealed that both levels of anxiety were moderate, denying the hypothesis that the level of anxiety would be associated with the study area.
References
-Araújo, S.R.C.; Mello, M.t.; Leite, J.R. Transtornos de ansiedade e exercÃcio FÃsico. Revista Brasileira de psiquiatria. Vol. 29. Num. 2. 2007. p. 164-171.
-Agapito, J. Ação dos exercÃcios fÃsicos regulares no controle da ansiedade em diferentes populações. Revista Brasileira de Prescrição e Fisiologia do ExercÃcio. São Paulo. Vol. 3. Num. 15. 2009. p. 273-383.
-Barros, R.F.O. Ansiedade e depressão em Universitários de Educação FÃsica da Universidade de Santa Catarina. TCC. Repositório Institucional da UFSC. Florianópolis. 2017.
-Chaves, E.C.L.; Lunes, D.H.; Moura, C.C.; Carvalho, L.C.; Silva, A.M.; Carvalho, E.C. Ansiedade e espiritualidade em estudantes universitários: um estudo transversal. Revista brasileira de enfermagem. Ribeirão Preto. Vol.68. Núm.3.2015. p.504-509.
-Costa, K.M.V.; Sousa, K.R.S.; Formiga, P.A.; Silva, W.S.; Bezerra, E.B.N. Ansiedade em universitários na área da saúde. II congresso Brasileiro de ciências da saúde. São Paulo. 2017.
-Costa, A.R.; Mendes, C.; Vieira, D.; Nobre, S.; Teixeira, S.; Lopes, J.; Costa, S. Avaliação de ansiedade-estado em estudante de psicologia. Revista Eletrônica de Educação e Psicologia. Vol. 9. 2018.
-Ferreira, B.C.; Silva, S.M.; Costa, B.V. Verificação de ansiedade em Acadêmicos dos cursos de saúde de uma Universidade Privada da Zona da Mata mineira. Interdisciplinary Scientific Journal. Vol.6. Num. 5. 2019. p.330.
-Fernandes, M.A.; Vieira, F.E.R.; Silva, J.S.; Avelino, F.V.S.D.; Santos, J.D.M. Prevalência de sintomas ansiosos e depressivos em universitários de uma instituição pública. Revista Brasileira de Enfermagem. Vol.71. Num.5. 2018. p. 2298-2304.
-Loricchio, T.M.B.; Leite. J.R. Estresse, ansiedade, crenças de autoeficácia e o desempenho dos bacharéis em direito. Avaliação psicológica. São Paulo. Vol.2. Núm. 1.2012. p. 27-47.
-Lyra, C.S.; Nakai, L.S.; Marques, A.P. Eficácia da aromaterapia na redução de nÃveis de estresse e ansiedade em alunos de graduação da área da saúde: estudo preliminar. Fisioterapia e Pesquisa. Vol.17. Núm.1. 2010. p. 13.
-Kinrys, G.; Wygant, L. Transtornos de ansiedade em mulheres: gênero influência o tratamento? Revista Brasileira de Psiquiatria. Vol.27. Num. 2. 2005. p. 43-50.
-Medeiros, P.P.; Bittencourt, F.O. Fatores associados à ansiedade em estudantes de uma faculdade particular. Id online Revista Multidisciplinar e de Psicologia. Vol.10. Num.33. 2017. p.43-55.
-Pereira, S.M.; Lourenço, L.M. O estudo bibliométrico do transtorno de ansiedade social em universitários. Arquivos Brasileiros de psicologia. Vol. 64. Núm.1. 2012. p. 47- 62.
-Senicato, C.; Azevedo, R.S.; Barros, M.B.A. Transtorno mental comum em mulheres adultas: identificando os segmentos mais vulneráveis. Ciência & saúde coletiva. Vol.23. Num.8.2018. p. 2543-2554.
-Silva, A.L. Ansiedade e qualidade de vida entre estudantes universitários ingressantes: Avaliação e Intervenção. Revista Brasileira de Terapia Comportamental Cognitiva. Vol. 18.Num. 2. 2016. p. 4-19.
-Silva, B.P.S.; Bertoso, S.R.S.; Sousa-carvalho, L.R.M.S. Estudo comparativo dos nÃveis de ansiedade em estudantes universitários ativos e sedentários. TCC. Faculdade Uninassau. Teresina. 2019.
-Silva, W.Q, A.; Browne, R.A.V.; Masset, K.V.S.B.; Sales, M.M.; Elsangedy, H.M. NÃvel de aptidão aeróbia e ansiedade fÃsico-social em adultos jovens. Revista Brasileira de Prescrição e Fisiologia do ExercÃcio. São Paulo. Vol. 8.Num. 48. 2014. p. 589-593.
-Santos, M.R.; Simões, S.O.M. Perfil de ansiedade em universitários concluintes de cursos de saúde. Revista Eletrônica de Farmácia. Vol.1. Num.1. 2014. p.1-6
-Spielberger, C. D. Stai - manual for the stai-trait anxiety inventory. Palo Alto, California: Consulting Psychologists Press. 1970
-Toti, T.G.; Bastos, F.A.; Rodrigues, P. Fatores associados a ansiedade e depressão em estudantes universitários do curso de educação fÃsica. Revista Saúde FÃsica & Mental. Vol. 6. Num. 2. 2018.
-WHO. World Health Organization. Depressionandother common mental disorders: global healthestimates. World Health Organization ed. Genebra. 2017.
Copyright (c) 2021 Brazilian Journal of Exercise Physiology and Prescription (RBPFEX)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License BY-NC which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to post and distribute their work online (eg, in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can bring about productive change as well as increase impact and impact. citation of published work (See The Effect of Free Access).